5 polecanych blogów eksperckich

W Human Partner nie tylko chętnie słuchamy podcastów (koniecznie przeczytaj nasz artykuł o nich), ale także śledzimy na bieżąco blogosferę.  Specjalnie z okazji Dnia Bloga, który obchodzimy 31 sierpnia, przygotowaliśmy dla Ciebie listę 5 polecanych blogów pozwalających rozwinąć biznes.

Polscy blogerzy

O blogerach w Polsce wiemy tyle, że ich silną reprezentację stanowią kobiety (84,2% ogółu). Najpopularniejszymi tematami blogów, jak podaje BLOGmedia, są  lifestyle (15,2%), (14,4%), uroda (12%), kultura i sztuka (9,5%), blog osobisty (7,7%), rodzina (5,8%), moda (5,3%) i handmade (4,8%). Co ciekawe, 72% blogerów deklaruje, że nie zarabia na swoich blogach. Pozostali mogą pochwalić się zarobkami na poziomie średnio 870 zł za wpis (stawki zależą od popularności i zamykają się w kwotach od 30 zł do 10 tys. zł za artykuł). [1]

My skupiliśmy się na blogach, które mogą stanowić inspirację dla właścicieli firm, którzy chcą rozwinąć swój biznes. Zapraszamy do lektury!

5 blogów na Dzień Bloga

  1. App Funds

Blog dla inwestorów o inwestowaniu, jak sam nazywa go twórca,  powstał w 2007 i posiada ponad 16 milionów wyświetleń. Prowadzi go Zbyszek Papiński, którego wypowiedzi są często cytowane na portalach branżowych.  Nic w tym dziwnego, ponieważ App Funds  jest wartościowym zbiorem publikacji dotyczących inwestowania.  Dzięki niemu poznasz tajniki giełdy i wybierzesz bank najkorzystniejszy do pomnażania Twoich finansów w ramach kont oszczędnościowych czy lokat. Znajdziesz też aktualne doniesienia dotyczące rynku nieruchomości i inwestowania w obcych walutach.

  1. Artur Jabłoński

Jeśli prowadzisz małą firmą, dopiero rozkręcasz swój biznes lub po prostu jesteś skazany na prowadzenie działań marketingowych w sieci samemu, to blog Artura Jabłońskiego będzie dla Ciebie ogromnym w wsparciem. Dzięki niemu poznasz świat social media od podszewki. Nauczysz się przygotować wpisy i tworzyć kampanie reklamowe w ramach popularnych serwisów, poznasz tajniki content marketingu i copywritingu. Dużą zaletą bloga jest to, że wiele informacji na nim jest aktualizowanych na bieżąco przez autora (np. wymiary grafik na Facebooku, Instagramie, Twitterze).

  1. Jak oszczędzać pieniądze

Michał Szafrański, autor bloga „Jak oszczędzać pieniądze”, pojawił się już w naszym artykule o podcasterach . Tym razem chcielibyśmy skupić się na jego blogu. Przeczytasz na nim np. artykuły poruszające zagadnienia sukcesji w firmie czy radzenia sobie na rynku w przypadku, gdy prowadzisz małą firmę. Jednak równie ciekawą lekturę stanowią komentarze pod wpisami. Sami byliśmy świadkami wielu ciekawych i merytorycznych dyskusji na poruszane tematy. Autor jest też otwarty na zadawanie pytań przez osoby, które potrzebują pomocy lub konsultacji w sprawie swojego biznesu. Tworzy się z tego bardzo ciekawy Q&A, który niewątpliwe stanowi walor bloga.

  1. Bartłomiej Polakowski

Dlaczego polecamy Ci odwiedzenie bloga Bartka Polakowskiego? Głównym powodem są przykłady zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji Twoich pracowników.  Autor udostępnia na nim także interesujące raporty dotyczące sztucznej inteligencji (AI), wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz case study firm praktycznie z całego świata. Pozwoli Ci to zapoznać się z bieżącymi trendami i być o krok przed konkurencją.

  1. Angelika Cafe

Angelika Chimkowska jest naszą trenerką, a jej artykuły czytamy z ogromnym zaciekawieniem. Blog „Angelika Cafe” jest poświęcony budowaniu kontaktów z potencjalnymi klientami w mediach społecznościowych (social selling), budowaniu marki w Internecie i oswajaniu zmian w organizacji.

Znajdziesz na nim poradniki dotyczące realizowania celów biznesowych poprzez LinkedIn, w którym specjalizuje się ekspertka. Wszystko podane z dużą lekkością i dozą humoru, charakterystyczną dla Angelika Cafe. Z Angeliką możesz spotkać się na Szkoleniu Specjalista Social Media, dzięki któremu nauczysz się m.in:

  • Prowadzić i rozwijać kanały social media na Facebooku, Instagramie, YouTubie czy LinkedIn
  • Tworzyć content spójny z wizerunkiem i wdrażaną strategią (publikować interesujące i angażujące treści
  • Przygotować strategię działań oraz komunikacji dla poszczególnych serwisów

__________________

[1] Źródło:  Raport „Polska blogosfera”,  BLOGmedia, http://www.blog-media.pl/raport/, dostęp dnia 30.08.2019

Specjalista Social Media

Zapytaj nas o najbliższy wolny termin szkolenia