Firma Kantar przedstawiła prognozy dla rynku mediów. Zobacz, jakie trendy będą dominowały w 2019 r.
W grudniu opublikowano raport „Media Predictions 2019”. Publikacja dotyczyła głównych trendów, które będą miały znaczący wpływ na krajobraz medialny w 2019. Według przewidywań, największe zmiany w bieżącym roku wprowadzą rozwiązania, takie jak: sztuczna inteligencja, technologie głosowe oraz zaawansowana analityka.
Raport „Media Predictions 2019”
Eric Salama, prezes firmy Kantar, uważa, że nigdy dotąd nie było tak ekscytującego momentu w historii mass media. Trudno nie zgodzić się z nim biorąc pod uwagę aktualne możliwości, które dostarczają nam nowoczesne narzędzia. Salama przypomina także o tym, że przedstawiciele danej branży powinni współpracować z klientami tak, aby mogli w pełni zrozumieć wpływ i efekty swoich inwestycji. Odpowiednie podejście do klienta jest dla niego równie ważne, jak nadążanie za nowinkami w świecie mediów.
Oto 12 trendów w branży, które znajdują się w raporcie „Media Predictions 2019”:
12 trendów w branży mediów
Trend I: lepsza analityka
Lepsze użycie danych, połączone z analityką i sztuczną inteligencją rozwiążą problem obliczania ROI w przypadku łączonych działań online/offline i ułatwią mierzenie zwrotu z inwestycji marketingowych. Pozwoli to przede wszystkim na lepszą mierzalność efektów pracy.
Trend II: technologie głosowe
Marketerzy będą częściej wykorzystywać technologie głosowe w reklamie . Prawdopodobnie będą one również częściej używane jako narzędzie badań rynkowych.
Trend III: inspiracja Chinami
Właściciele zachodnich marek zaczną analizować przykłady z Chin, aby zrozumieć, jak media społecznościowe wykorzystują nowe technologie do budowania zaufania i zapewniania bogatszych doświadczeń klientom.
Trend IV: nowe doświadczenia
Firmy będą uczyć się, jak tworzyć, wprowadzać i ewaluować nowe rodzaje doświadczeń dla konsumentów. Tradycyjne kanały medialne przekształcą się w tzw. „internet wszystkiego” (internet of everything).
Trend V: wizerunek kobiet
Agencje reklamowe zaczną podejmować tematy kwestii społecznych i ponownie przemyślą wizerunek kobiet przedstawiany w reklamie.
Trend VI: wzrost Amazon
Amazon stanie się istotnym graczem w wyścigu reklamy cyfrowej i będzie kontynuował swój gwałtowny wzrost na rynku.
Trend VII: vertical video
Reklamy video wykształcą swoją własną osobowość, zamiast być kopią reklamy telewizyjnej. Rozrastanie się tzw. „story” na Instagramie i Snapchacie pozwoli na dostarczanie konsumentom przekazu w bardziej spersonalizowany sposób. Zauważalna będzie dominacja nagrywania w pionie (vertical video).
Trend VIII: duże ekrany
Nastąpi powrót dużych ekranów, większych i lepszych niż ich poprzednicy. Internet, zamiast zmniejszać znaczenie telewizji, stanie się teraz częścią jego integralną częścią.
Trend XIX: sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja w znacznym stopniu wzmocni automatyzację w marketingu, a przez to pozwoli na efektywniejsze targetowanie, używając danych behawioralnych i modelowania predykcyjnego.
Trend X: mikro influencerzy
Marki wprowadzą strategię zdobywania zaufania konsumentów i zwiększania wiarygodności marki za pomocą mikro influencerów, czyli osób, które nie są gwiazdami, ale posiadają grupę związanych z nimi obserwatorów, dla których są autentyczni.
Trend XI: wyrafinowane strategie
Firmy zaczną korzystać z bardziej wyrafinowanych strategii pozyskiwania i zarządzania danymi w celu lepszego targetowania.
Trend XII: virtual reality
Rzeczywistość rozszerzona (augmented reality) i wirtualna (virtual reality) zaczną nabierać znaczenia w budowaniu marki. Staną się narzędziem, które będzie kształtować drogę konsumenta do zakupu oraz jego doświadczenia po zetknięciu się z produktami i usługami.
Co przyniesie czas?
Do mediów stopniowo będą wprowadzane kolejne innowacje, jednak zastosowanie technologii (takich jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość) może zmusić nas w przyszłości do kompletnego przedefiniowania strategii marketingowych. Nie możemy doczekać się końca roku, kiedy będziemy mogli zweryfikować prognozy przedstawione w raporcie. Być może Internet zdoła nas jeszcze zaskoczyć, jeżeli chodzi o wdrażane innowacje i pojawiające się trendy.
Więcej o nowych trendach przeczytasz w Raporcie Kantar [LINK]. Tymczasem zapraszamy Cię do zapoznania z naszym nowym szkoleniem, które stanowi odpowiedź na część z powyższych prognoz:
Szkolenie Specialista Social Media
Chcesz prowadzić i rozwijać skutecznie kanały social media na Facebooku, Instagramie, YouTubie czy LinkedIn? Weź udział w szkoleniu Specjalista Social Media z możliwością dofinansowania do 70% i #PoznajSocialMediaWPraktyce! Spotkaj się z naszymi ekspertami – Andrzejem Gruszką i Angeliką Chimkowską, który pokażą Ci, jak wykorzystać w Twojej pracy najnowsze trendy w mediach społecznościowych.