Firma ORGANIQUE ma w swojej ofercie kosmetyki do codziennej pielęgnacji ciała inspirowane naturą. Przedsiębiorstwo posiada 46 sklepów w całej Polsce oraz 12 zagranicą (m.in. w Dubaju, Kuwejcie i Katarze). Produkty ORGANIQUE można spotkać w renomowanych SPA, mydlarniach i wybranych drogeriach.

Wyzwanie biznesowe

Podniesienie efektywności handlowców

„Kiedy ulegasz grom klientów i wierzysz w to, co mówią, dochodzi do paradoksalnej sytuacji: za pieniądze swojej firmy i kosztem części swojej prowizji, stajesz się najlepszym darmowym pracownikiem klienta”.

W.  Haman, J. Gut, „Handlowanie to gra”

Ten cytat doskonale obrazuje sytuację, w której znajdują się handlowcy nawiązujący głębokie relacje z klientami. Jak nie ulec naciskowi na korzystne dla drugiej strony rabaty, kosztem zysku firmy lub swojej prowizji, i odnaleźć się na wysoce konkurencyjnym rynku? Odpowiedzią na to niech będzie poniższe case study.

Firma ORGANIQUE postawiła na rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych przedstawicieli handlowych. Wyzwanie biznesowe, które przed nami postawiono zamknęło się w 3 krokach związanych z:

  1. Zaprojektowaniem oraz przeprowadzeniem analizy potrzeb przedsiębiorstwa
  2. Dostosowaniem  programów szkoleniowych do sytuacji, w której znajdowała się firma
  3. Działaniami utrwalającymi (follow-up, raport)
Efekty

Dostosowanie do wymogów nowoczesnego rynku

Uczestnicy szkolenia poznali nowe standardy pracy konieczne do wzrostu efektywności ich działań.  Przyczyniło się to do poprawy sytuacji na mocno konkurencyjnym rynku kosmetycznym.

Nowe techniki negocjacji, które zaprezentowano na szkoleniu, przyczyniły się bezpośrednio do poprawy kontaktu z klientami i kontrahentami.

Handlowcy w firmie ORGANIQUE znacząco poprawili swoje umiejętności w obszarze kontrolowania rozmowy handlowej stosując m.in. angażujące intelektualnie i emocjonalnie pytania. Przyczyniło się to do ustalania korzystniejszych warunków dla firmy.

Poprawiły się także ich umiejętności organizacyjne. Pracownicy wypracowali nawyki związane z przygotowaniem do spotkań B2B. Nauczyli się zarządzać swoim czasem bardziej efektywnie, na co również miało wpływ rozwinięcie zdolności wyznaczania odpowiednich priorytetów.