Podniesienie efektywności handlowców
„Kiedy ulegasz grom klientów i wierzysz w to, co mówią, dochodzi do paradoksalnej sytuacji: za pieniądze swojej firmy i kosztem części swojej prowizji, stajesz się najlepszym darmowym pracownikiem klienta”.
W. Haman, J. Gut, „Handlowanie to gra”
Ten cytat doskonale obrazuje sytuację, w której znajdują się handlowcy nawiązujący głębokie relacje z klientami. Jak nie ulec naciskowi na korzystne dla drugiej strony rabaty, kosztem zysku firmy lub swojej prowizji, i odnaleźć się na wysoce konkurencyjnym rynku? Odpowiedzią na to niech będzie poniższe case study.
Firma ORGANIQUE postawiła na rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych przedstawicieli handlowych. Wyzwanie biznesowe, które przed nami postawiono zamknęło się w 3 krokach związanych z:
- Zaprojektowaniem oraz przeprowadzeniem analizy potrzeb przedsiębiorstwa
- Dostosowaniem programów szkoleniowych do sytuacji, w której znajdowała się firma
- Działaniami utrwalającymi (follow-up, raport)