Ośrodek Okulistyki Klinicznej SPEKTRUM jest jedną z wiodących tego typu placówek w Polsce. Firma działa na rynku od 2001 roku. Dzięki nowoczesnemu sprzętowi, najnowszym metodom diagnostyki i wysokim kwalifikacjom pracowników, klinika jest w stanie oferować usługi okulistyczne najwyższej jakości.

Wyzwanie biznesowe

Rozwój praktycznych umiejętności przeprowadzania procesów rekrutacyjnych

OOK SPEKTRUM, zauważając dynamiczne zmiany na rynku pracy, odczuł potrzebę poszerzenia i uporządkowania wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Dla  klienta najważniejsze było pozyskanie umiejętności praktycznych, które będzie mógł zastosować podczas aktualnie prowadzonych procesów rekrutacyjnych na rynku pracownika.  Rynku, który wymaga od rekruterów jeszcze większej ilości pracy i zaangażowania w poszukiwanie osób o odpowiednich kwalifikacjach.

Efekty

Skuteczna rekrutacja

Uczestnicy szkolenia uporządkowali  dotychczasową wiedzę i poznali nowe techniki wyboru kandydatów, w szczególności przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej, tworzenia struktury wywiadu i doboru odpowiednich pytań. Pozwoliło to na ujednolicenie i optymalizację procesu rekrutacji w firmie. Dodatkowo umożliwiło eliminację dotychczasowych błędów selekcyjnych i pozyskanie wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Pozostałe 2 wyzwania biznesowe

To nie był koniec naszej współpracy, ponieważ w listopadzie 2018 roku OOK SPEKTRUM ponownie zasygnalizowało nam zapotrzebowanie na  przygotowanie i wdrożenie systemów:

  • Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnie z wymaganiami norm EN ISO/IEC 27001:2017
  • Zarządzania Środowiskowego zgodnie z wymaganiami ISO 14001:2015
  • Zarzadzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zgodnie z wymaganiami normy (FDIS) ISO 45001.

Drugą usługą zrealizowaną przez naszą firmę było doradztwo podczas tworzenia standardów budowania i zarządzania relacjami z pacjentami kliniki.

W wyniku przeprowadzonych analiz i rozmów z klientem, pracownikami, kadrą zarządzającą i Zarządem oraz dwudniowych warsztatów doradczych (mających na celu bardziej szczegółową analizę procesu) powstał szereg narzędzi oraz szablonów wspierających proces Profesjonalnej Obsługi Pacjenta.

Grupę docelową stanowili pracownicy Rejestracji (RR), Izby Przyjęć (IP) oraz Call Center (CC).

Wspólnie z pracownikami OOK Spektrum opracowane i udoskonalone zostały następujące narzędzia:

  • Manual Profesjonalnej Obsługi Pacjenta
  • Profesjonalna Rejestratorka – standard
  • Metody radzenia sobie z „trudnym pacjentem”
  • Diagramy Obsługi Pacjentów
  • Baza Lekarze- szablon ułatwiający organizację informacji
  • Słownik Pojęć Okulistycznych – szablon
  • Etapy wdrażania nowego pracownika – rekomendacje ułatwiające zapewnienie wysokiego standardu Obsługi Pacjenta
  • Program Powitalny dla nowego pracownika – prezentacja ppt, szablon

Cieszymy się, że mieliśmy okazję współpracować ze SPEKTRUM na wielu obszarach. Zachęcamy  również do przeczytania case study innego przedstawiciela branży medycznej, który był naszym klientem – Dolnośląskiego Centrum Chorób Serca „Medinet”.

REFERENCJE

Opinie wystawione przez naszych klientów

Iwona Potaczek, Prezes Zarządu Spektrum Sp. z o.o.

Nasza współpraca z Human Partner trwa od 2015 roku. Firma zrealizowała dla nas szkolenia z dofinansowaniem poprzez BUR. Byliśmy na tyle zadowoleni z ich efektów, że postanowiliśmy skorzystać z usług komercyjnych: doradztwa oraz szkoleń z zarządzania i obsługi pacjenta. Polecamy współpracę z Human Partner placówkom z branży medycznej, które chcą podnieść swoją konkurencyjność na rynku.