Wirtualna Rzeczywistość
Leroy Merlin stale szuka nieszablonowych rozwiązań szkoleniowych, aby rozwijać i inspirować swoich pracowników. Wszystko po to, by dostarczyć jak najlepsze doświadczenia – oparte na relacjach – swoim klientom. Jak to zrobić dla 10 000 pracowników, szybko, sprawnie, optymalnie kosztowo, a w dodatku w sposób dotychczas niespotykany? Zobacz jak zrealizowaliśmy projekt w obszarze edtech i spełniliśmy marzenie Leroy Merlin!
o szkolenia VR dla swojej firmy
Z myślą o kasjerach i doradcach klienta
Nasza współpraca miała na celu stworzenie dwóch nowatorskich, interaktywnych symulacji opartych na VR, dedykowanych kasjerom oraz doradcom klienta. Wszystko po to, aby zapewnić im efektywne i angażujące szkolenia w realistycznym i kontrolowanym środowisku. Symulacje miały odwzorowywać realne trudne sytuacje związane z pracą w sklepie, takie jak zarządzanie w długich kolejkach, kłótnie klientów czy zwiększenie szans na sprzedaż.
Głównym celem symulacji jest umożliwienie uczestnikom doświadczenia trudnych decyzji i emocji w bezpiecznym środowisku VR bez oceny innych i prawdziwych konsekwencji. Dzięki temu pracownicy będą lepiej przygotowani na rzeczywiste sytuacje, ucząc się skutecznych reakcji i profesjonalnego zachowania w warunkach presji.
Obniżenie kosztów
Technologia VR pozwala na zmniejszenie kosztów przeprowadzanych szkoleń, których realizacja w świecie rzeczywistym jest bardzo droga. W ten sposób firmy mogą zoptymalizować budżet, nie tracąc na jakości szkoleń
Skalowalność
Raz stworzone szkolenie mogą przejść tysiące osób. To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku rotacji pracowników, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz rozproszonych oddziałów
Automatyzacja i monitorowanie wyników szkoleniowych
Wyniki uzyskane w trakcie szkolenia są dostępne z poziomu platformy VR-LMS, dzięki czemu możemy na bieżąco monitorować efektywność przeprowadzanych szkoleń wśród pracowników
Odcięcie od bodźców i większe zaangażowanie
Gogle VR izolują nas od świata zewnętrznego i pozwalają skupić się wyłącznie na zadaniu. W symulacji VR jesteśmy, nie stoimy obok i nie jesteśmy obserwatorami. Mamy wrażenie, że uczestniczmy w prawdziwym życiu, co zwiększa zaangażowanie
Lepsze zapamiętywanie i pobudzanie zmysłów
Lepiej pamiętamy co nam się przydarzyło, niż to, co oglądaliśmy. Im więcej zmysłów, które angażujemy, im silniejsza reakcja emocjonalna na bodziec – tym większe jest nasze zapamiętywanie treści szkoleniowych
Sprawdzenie umiejętności i realne środowisko
Możliwość popełniania błędów podczas sesji – bez oceny innych uczestników. Przećwiczenie / sprawdzenie swoich umiejętności w możliwie najbardziej realnym środowisku zawodowym
Jak wyglądała nasza współpraca z Leroy Merlin
ETAP I:
Rozpoczęliśmy od dokładnej diagnozy potrzeb związanej z pracą w sklepach wielkopowierzchniowych, analizując najczęstsze problemy i sytuacje kryzysowe w sklepach oraz trudności związane z realizacją tradycyjnych szkoleń.
ETAP II:
Na podstawie wyników diagnozy nasi specjaliści opracowali dwa scenariusze symulacji wraz z mechaniką interakcji, następnie przedstawiciele Leroy Merlin dostarczyli nam swoje opinie i sugestie.
ETAP III:
Po zaakceptowaniu scenariuszy, nakręciliśmy materiał w technologii 360 stopni w jednym z wrocławskich sklepów Leroy Merlin. Udział profesjonalnych aktorów pozwolił wiarygodnie oddać realizm odgrywanych sytuacji. Materiał posłużył do stworzenia dwóch odrębnych symulacji – dla kasjerów i doradców klienta.
ETAP IV:
Ostatnim etapem było zaprojektowanie stworzonych symulacji i dostosowanie ich do gogli VR (HTC Focus 3, Pico 3 i 4). Przedstawiciele Leroy Merlin zaprosili 112 kasjerów i doradców klienta do udziału w testach, trwających 16 dni. Uczestnicy spędzali 30 minut na przejściu symulacji, a ich postępy były monitorowane za pomocą platformy VR-LMS.
uczestników
uznało, że szkolenie VR było skutecznym narzędziem edukacyjnym
uczestników
poleciłoby to szkolenie innym
uczestników
uznało szkolenia w goglach VR za najlepszą formę szkoleń (w porównaniu do 32,1% szkoleń z trenerem i 22,2% szkoleń e-learningowych)
Współpraca z perspektywy Joanny Golenia, Director of Employee Experience w Leroy Merlin
Opinie, które nas inspirują
Poznaj opisy naszych dwóch symulacji VR
DORADCA KLIENTA
Jesteś doradcą klienta w sklepie wielkopowierzchniowym. Pod koniec dnia czeka Cię rozmowa rozwojowa z Twoją kierowniczką. Zdajesz sobie sprawę, że musisz dać z siebie wszystko, aby wypaść jak najlepiej. Jak tu się jednak nie stresować, skoro jeden z kupujących to tajemniczy klient?
Tego dnia obsługa nie należy do najłatwiejszych. Mierzysz się z wiecznym pośpiechem, niezdecydowaniem klientów i pojawiającymi się między nimi napięciami. Spróbujesz załagodzić sytuację czy skupisz się na obsłudze? Ulegniesz presji czy przejmiesz inicjatywę? Wybór należy do Ciebie.
KASJER
Dzisiejszy dzień jest dla Ciebie bardzo ważny – wiesz, że pod koniec pracy czeka cię rozmowa rozwojowa z Twoją kierowniczką. Jesteś zmobilizowany, by dać z siebie jak najwięcej – nawet jeśli stresuje Cię myśl o tym, że zjawi się dziś tajemniczy klient.
Masz jednak wrażenie, że dziś wszystko idzie nie po Twojej myśli. Poirytowani klienci, nieprzyjemne komentarze, problemy z płatnościami czy niezgodności w cenach – to tylko część wyzwań, z którymi musisz się zmierzyć. Czy podołasz im, podejmując odpowiednie decyzje? Wszystko w Twoich rękach!