Nasza współpraca z Leroy Merlin

Wirtualna Rzeczywistość

SPRAWDŹ JAK ZROBILŚMY TO Z LEROY MERLIN!

Leroy Merlin stale szuka nieszablonowych rozwiązań szkoleniowych, aby rozwijać i inspirować swoich pracowników. Wszystko po to, by dostarczyć jak najlepsze doświadczenia – oparte na relacjach – swoim klientom. Jak to zrobić dla 10 000 pracowników, szybko, sprawnie, optymalnie kosztowo, a w dodatku w sposób dotychczas niespotykany? Zobacz jak zrealizowaliśmy projekt w obszarze edtech i spełniliśmy marzenie Leroy Merlin!

DORADCA
KASJER
ZAPYTAJ KONSULTANTA

o szkolenia VR dla swojej firmy

Obniżenie kosztów

Technologia VR pozwala na zmniejszenie kosztów przeprowadzanych szkoleń, których realizacja w świecie rzeczywistym jest bardzo droga. W ten sposób firmy mogą zoptymalizować budżet, nie tracąc na jakości szkoleń

Skalowalność

Raz stworzone szkolenie mogą przejść tysiące osób. To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku rotacji pracowników, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz rozproszonych oddziałów

Automatyzacja i monitorowanie wyników szkoleniowych

Wyniki uzyskane w trakcie szkolenia są dostępne z poziomu platformy VR-LMS, dzięki czemu możemy na bieżąco monitorować efektywność przeprowadzanych szkoleń wśród pracowników

Odcięcie od bodźców i większe zaangażowanie

Gogle VR izolują nas od świata zewnętrznego i pozwalają skupić się wyłącznie na zadaniu. W symulacji VR jesteśmy, nie stoimy obok i nie jesteśmy obserwatorami. Mamy wrażenie, że uczestniczmy w prawdziwym życiu, co zwiększa zaangażowanie

Lepsze zapamiętywanie i pobudzanie zmysłów

Lepiej pamiętamy co nam się przydarzyło, niż to, co oglądaliśmy. Im więcej zmysłów, które angażujemy, im silniejsza reakcja emocjonalna na bodziec – tym większe jest nasze zapamiętywanie treści szkoleniowych

Sprawdzenie umiejętności i realne środowisko

Możliwość popełniania błędów podczas sesji – bez oceny innych uczestników. Przećwiczenie / sprawdzenie swoich umiejętności w możliwie najbardziej realnym środowisku zawodowym

uczestników

uznało, że szkolenie VR było skutecznym narzędziem edukacyjnym

uczestników

poleciłoby to szkolenie innym

uczestników

uznało szkolenia w goglach VR za najlepszą formę szkoleń (w porównaniu do 32,1% szkoleń z trenerem i 22,2% szkoleń e-learningowych)

Współpraca z perspektywy Joanny Golenia, Director of Employee Experience w Leroy Merlin

Co sądzisz (Leroy Merlin) o wdrożeniu symulacji VR w swojej organizacji? Dlaczego zdecydowaliście się wdrożyć tę technologię do szkoleń?

Transformacja cyfrowa i zmiany technologiczne wpływają na funkcjonowanie firmy, HRu, czy na sposób dostarczania szkoleń. Mając dziś do dyspozycji szeroki wachlarz technologii, umożliwiających poprawę efektywności, dostrzegamy w Leroy Merlin Polska konieczność zmiany myślenia o szkoleniach i poszukiwaniu atrakcyjnych dla pracowników form nauki, innych niż tylko uczestnictwo w szkoleniach stacjonarnych, czy w klasach wirtualnych. Form nauki, które pozwolą zredukować niezbędnych czas na naukę, przy jednoczesnym rzeczywistym wzroście trenowanych kompetencji.
Dla nas taką formą okazała się być właśnie technologia VR, umożliwiająca odzwierciedlenie rzeczywistego świata. Szkolenie VR pozwoliło na stworzenie dokładnej symulacji wszystkich sytuacji, z jakimi spotyka się nasz personel sklepowy, zanurzyć się w każdej z nich, a dzięki wyeliminowaniu bodźców zewnętrznych - umożliwić pełną koncentrację pracownika.
W wirtualnej rzeczywistości nasi pracownicy mogą przećwiczyć wszystkie scenariusze w bezpieczny i kontrolowany sposób, popełniać błędy – bez konsekwencji, bo nie niosą one ze sobą żadnych negatywnych skutków. Dzięki temu pracownicy skutecznie przygotowują do prawidłowej reakcji, gdy zetkną się z podobną sytuacją w świecie rzeczywistym. Co równie istotne, to fakt, że pracownicy mogą samodzielnie szkolić umiejętności dowolną liczbę razy, bo symulacje VR trwają około 15-20 minut.

Jakie do tej pory zauważacie efekty? Jakich się spodziewacie?

Jesteśmy nadal na etapie testów, więc na ten moment możemy jedynie mówić o efektach pierwszych prób. A te są naprawdę bardzo obiecujące. Na ponad 100 osób (pracowników sklepu) mających okazję do nauki za pomocą stworzonej symulacji VR, 45% z nich wskazało ten model szkoleń jako najbardziej atrakcyjny, mając do wyboru także tradycyjne szkolenia stacjonarne czy elearningi. 53 % testujących pracowników powiedziało także, że symulacja VR pomogła im w skutecznym przyswojeniu wiedzy potrzebnej na danym stanowisku. Warte podkreślenia jest także to, że pracownicy, którzy do tej pory nie mieli do czynienia z okularami VR bardzo szybko nauczyli się je obsługiwać, co pokazuje jak ta technologia jest prosta i intuicyjna i dodatkowo nie wymaga sztabu dedykowanych osób do jej obsługi.
Docelowo liczymy, że symulacje i szkolenia VR staną się ulubioną metodą szkoleniową naszych pracowników, a my będziemy wykorzystywać ją w szerszym zakresie :)

Jak przebiegała współpraca z Human Partner?

Bardzo doceniamy profesjonalizm i doświadczenie naszych partnerów. Dzięki temu w rekordowym czasie (ok. 3 miesiące) byliśmy w stanie przygotować scenariusze, nakręcić filmy i wyprodukować symulacje VR, pomimo że całe przedsięwzięcie było dla nas w Leroy Merlin zupełną nowością. Human Partner zadbało o każdy etap projektu i wspierało nas na każdym kroku, służąc radą i znajdując czas na konsultacje, zawsze kiedy były one potrzebne. Dzięki Human Partner odważyliśmy się podjąć decyzję o wypróbowaniu szkoleń VR, które wcześniej kojarzyły nam się z atrakcyjną, aczkolwiek kosztowną metodą. Dziś wiemy, że była to bardzo dobra decyzja, kosztowo także w zasięgu możliwości.

Opinie, które nas inspirują

Symulacje

Poznaj opisy naszych dwóch symulacji VR

DORADCA KLIENTA

Jesteś doradcą klienta w sklepie wielkopowierzchniowym. Pod koniec dnia czeka Cię rozmowa rozwojowa z Twoją kierowniczką. Zdajesz sobie sprawę, że musisz dać z siebie wszystko, aby wypaść jak najlepiej. Jak tu się jednak nie stresować, skoro jeden z kupujących to tajemniczy klient?

Tego dnia obsługa nie należy do najłatwiejszych. Mierzysz się z wiecznym pośpiechem, niezdecydowaniem klientów i pojawiającymi się między nimi napięciami. Spróbujesz załagodzić sytuację czy skupisz się na obsłudze? Ulegniesz presji czy przejmiesz inicjatywę? Wybór należy do Ciebie.

KASJER

Dzisiejszy dzień jest dla Ciebie bardzo ważny – wiesz, że pod koniec pracy czeka cię rozmowa rozwojowa z Twoją kierowniczką. Jesteś zmobilizowany, by dać z siebie jak najwięcej – nawet jeśli stresuje Cię myśl o tym, że zjawi się dziś tajemniczy klient.

Masz jednak wrażenie, że dziś wszystko idzie nie po Twojej myśli. Poirytowani klienci, nieprzyjemne komentarze, problemy z płatnościami czy niezgodności w cenach – to tylko część wyzwań, z którymi musisz się zmierzyć. Czy podołasz im, podejmując odpowiednie decyzje? Wszystko w Twoich rękach!

Napisz do nas

Zostaw kontakt, jeśli chcesz otrzymywać informacje o przyszłych programach szkoleniowych

Wiadomość została wysłana
Wystpił błąd, wiadomość nie została wysłana
Wypełnij poprawnie wszystkie pola